Item type |
紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2014-03-31 |
タイトル |
|
|
タイトル |
前置詞の多義性への一考察 |
タイトル |
|
|
タイトル |
A Study of Polysemy of Prepositions |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
前置詞の多義性 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
コア理論 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
コア図式 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
polysemy of preposition |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
core theory |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
diagram of core theory |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ページ属性 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
P(論文) |
著者名(日) |
遠藤, 雪枝
|
著者名よみ |
エンドウ, ユキエ
|
著者名(英) |
ENDO, Yukie
|
著者所属(日) |
|
|
|
清泉女子大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
SEISEN UNIVERSITY |
抄録(日) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
空間前置詞はその多義性ゆえに、空間的意味を記述することは容易ではない。また前置詞の使い方に四苦八苦している学習者も少なくない。本稿では、学習者の前置詞に対する理解度の調査結果を提示し、それを踏まえた学習法を考察する。 |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
As a preposition is polysemous and respects the intricacy and seeming capriciousness of its behavior and yet accounts for the meaning of complex locative expressions, it is not easy to describe every meaning of a preposition. In this article I present a questionnaire on the preposition (over/above), its results, and findings of my analysis. |
雑誌書誌ID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN00128409 |
書誌情報 |
清泉女子大学人文科学研究所紀要
巻 35,
p. 244-256,
発行日 2014-03
|